Részt vesz a közvetlen gyógypedagógiai munkában az intézményen belüli
és kívüli programok, szabadidős tevékenységek előkészítésében,
szervezésében és lebonyolításában. Felügyeli, kíséri a
gyermekeket/tanulókat, csoportokat.
A gyógypedagógus/pedagógus
útmutatásai alapján ellátja a sajátos nevelési igény-specifikus,
fogyatékosság-specifikus, gyógypedagógiai asszisztensi feladatokat.
Közreműködik a sajátos nevelési igényű személyek körében végzett
általános jellegű nevelési, oktatási, gondozási feladatokban, a tanórák
előkészületeiben és lebonyolításában, a higiénés szokásrendszer
kialakításában, valamint a közösen végezhető munkatevékenységekben.
Segít az intézmény és a család kapcsolatának koordinálásában.
Munkáját a sajátos nevelési igényű, fogyatékos személyekkel, családtagjaikkal, és más szakemberekkel történő kölcsönös tisztelet, tolerancia és hatékony kommunikáció határozza meg.